en helt ovanlig måndag

godkväll. i morse var det tidigt upp för att åka iväg och jobba. det var rätt kämpigt att ta sig upp vid halv sex, men när jag väl kom till jobb var det riktigt roligt. precis som alltid! fick jobb på söndag också, vilket innebär helg +storhelg och det är 120% mer betalt tror jag det var. riktigt härligt :)
ska dra ut till sadina och gänget nu. dom saknade mig visst, gulligt. i morgon blir det landskrona. puss

mitt lilla hjärta

jullov, kan det bli bättre?

jovisst kan det bli bättre. men att äntligen ha jullov är ju bara så himla underbart. slutade vid tolv igår och drog sedan vidare till väla med min käre vän linnea. vi införskaffade oss de sista julklapparna som skulle handlas och jag köpte JAY SMITH'S SKIVA! bästa köpet för iår :))
senare på kvällen drog jag mig sakta men säkert in till faster i landskrona. vi stack till vår kusin och spelade lite fia med knuff. helt plötsligt ringde karina och sa att hon fått en liten valp. snabbt gick vi dit, FYFAN VAD SÖT! åh jag trodde jag skulle smälta. och som vanligt stannade "bella" precis som alla andra djur vid min sida och somnade gott.    tror faktiskt att jag ska ha en hundkennel? varför inte, man tjänar ju faktiskt på det.
nu är klockan lite över tio, irriterande att min kusin väckte mig vid åtta och att jag självklart inte kunde somna om? aja.. fick städat köket och lite annat. nu väntar jag bara på att dino ska vakna så att jag kan duscha. sedan blir det att hämta min julklapp från pappa och tillslut dra mig hemåt.
blir lite julfirande med anders släkt idag, mysigt

sommar, sol och bad?


sista dagen i skolan i morgon, sedan är det jullov! samtidigt som jag älskar vintern så saknar jag att vara brun.. tanken slog mig idag, vad jag egentligen bara vill åka iväg och sola och bada. inte för att jag brukar sola, men ändån? bada och bli brun. fint!

in kommer stekarn, petter ingen tvekan

god afton! begav mig till landskrona tidigare idag till farmor och farfar med sadina och dominic. varit en riktigt rolig dag och nu snart kommer joel. ska hoppa in i duschen snabbt och umgås med honom, hoppas på att jesper också kommer! 


Jay Smith

godkväll. har inte bloggat på hela veckan man har faktiskt inte haft tid, tänkte berätta min vecka i kortare drag.
måndag, åt julmiddag på jobb. stack dit med jesper och joel. roligt som vanligt. kvällen där var jag i landskrona var hemma sent.
tisdag, som vanligt skola och sedan landskrona.
onsdag, tåget var försenat. evelina och jag skulle redovisa inför klassen om "fadime sahindal" och det gick bra
torsdag, kort skoldag. stack till sadina och co'. var där till sent på kvällen.
fredag, idag!
skola, och det var riktigt roligt. för att vi hade step på idrotten. stack lite senare under dagen till väla med erika och linnea. mysigt! nu sitter jag i mitt rum. luktar på god mat som står i ugnen och senare ikväll ska jag iväg till sadina och simon med deras julklappar. FINT

lördagen den 11 december

innan "idag" var det jobb på schemat. alltid lika roligt och jag blir alltid lika sur på anders och joel.. somnade faktiskt vid halv två och vaknade av panik vid halv fem tiden. duschade snabbt och gjorde ve mig och sedan vid halv sex drog vi till mormor och morfar för julmiddag med släkten. mysigt och trevligt! nu sitter jag i min säng och undrar varför jag sitter uppe såhär dags? kanske för att en viss.. sa att han skulle komma och inte kom. sov gott!


evelajna ä bezt

hallå! har haft fullt upp i veckan känns det som. men ändån kan jag inte säga vad jag har gjort.. måste säga en sak, evelina är bäst. är så himla glad att jag lärde känna henne och vill inte veta hur det hade varit utan henne nu! i morgon ska jag till ungdomsmottagningen med min klass, tråkigt men det blir ändån alltid lika roligt med klassen. nu ska jag dra mig hemåt för ett besök av joel som ska kolla på "bonde söker fru". känner på mig att den karen kommer vara med där senare.. haha, skämt och sido! ha det fint


jag saknar min lilla johan..


en kväll i göteborg

var ledig från skolan igår för att dra mig till göteborg med sadina och tina. vägen dit var flummig, hittade gamla goda låtar som vi satt och sjöng till, riktigt roligt. när vi kom fram till micke lämnade vi våra saker och tog bussen ner till stan. där gick vi runt och handlade lite. åt på en riktigt god restaurang "bryggeriet" tror jag att det hette. dyrt men väldigt gott. vidare drog vi in till scandinavium och kollade på idol. måste säga en sak, JAY SMITH ÄR BÄST! där sa jag det, och memorera det nu. fyfan vad grym han var. han bjöd på metallica och elvis, fint.
efter idol stack vi upp till micke igen. där var även mario och mike. ett riktigt härligt slut på dagen och det tackar vi för! var hemma kvar över fem i morse, så är rätt slutkörd nu faktiskt.. 

en dag värd att minnas

jag plus min klass har varit ute och åkt pulka idag. det var riktigt roligt och alla är ju bara för söta! vi kände för att ta en dag "ledigt" och då blev det pulkaåkning. nu sitter jag hos min faster och vi ska snart baka kanelbullar, gott! kommer hem rätt sent så det blir duscha och sedan sova. bara en dag kvar i morgon i skolan, slutar vid elva. sen tar jag helg ända tills onsdag, kan det bli bättre?



RSS 2.0