i need you like the flower needs the rain

tro det eller ej, men vi har äntligen höstlov! nu är det ju faktiskt höst på riktigt och snart även november. kallt är det men mysigt som bara den. har faktiskt inte planerat så mycket på höstlovet. vet bara att jag ska till tandläkaren på torsdag och bli köttad pga mina olyckständer och senare den kvällen är det halloweenafton i landskrona. det är bara ett måste att vara på. egentligen är det bestämt med filmkväll just den kvällen, men jag känner att missar jag halloween så är resten av året förstört..

tiotusen anledningar till just varför

mamma visade precis foto från den tiden då hon gick på gymnasiet. jag säger bara en sak, "min mamma är otroligt vacker".

var finner jag glöden?

snart höstlov, fint! och jag saknar den jag var på bilden, puss

du fångar mig varje gång jag faller

vet om att jag inte har bloggat på ett tag. men helt ärligt så har jag inte haft tid. inte ens lite tid att sitta vid min dator. tycker nästan lite synd om den att jag aldrig använder den längre. men jag och även den överlever!
igårkväll skulle jag och min faster ha filmkväll. kvällen blev allt annat än vad vi hade planerat.
' vi satt och kollade på idol och hör att en bil kör fram och tillbaka utanför huset. vi kollar ut och jovisst där kör bilen. i ungefär två timmar hör vi bilen utanför och tillslut börjar mini att skälla. rädda blev vi och började ringa till folk. tillslut kom filip, mange, johan och peter till oss. räddarna i nöden eller vad?
kvällen var otrolig och många skratt fick vi, tack för det!
JUST nu sitter jag i mitt söta rum med ett leende på läpparna. jag hör ljudet av barnskratt och vuxnas skratt utanför min dörr. underbart med släktkalas eller vadå? 

jag kommer alltid att sakna oss

min dag har nog varit den bästa på otroligt länge.
men jag saknar min lillebror..


grattis vackraste mamma



alla har vi varit små.
grattis till min kära och underbara mamma idag! inga direkt planer för kvällen, inte mer än att jag ska vara hemma och gratta henne. jobb i morgon, fint! sen snackade jag och andreas något om att vara på kvällen. får se om han ändrar sig, annars blir det väl det. nej nu kommer mormor och morfar, puss

why are you so damn good?

sovit dåligt inatt, tråkig idrottslektion, allmänt deppig och missade bussen?
ja som ni kanske ser så är min dag inte den bästa idag. torsdagar brukar vara en turdag för mig, men inte just denna torsdagen. har mått riktigt kasst hela dagen. som tur är så är min mamma ledig idag så vi ska iväg och handla lite senare. måste göra någonting. kan inte bara sitta och deppa. TUMMEN NER.
sånglektioner ikväll och sen blir det att vänta på pernilla i cirka en timme, så får bli att lyssna på musik den timmen och sen ska vi praaata. jag älskar den kvinnan och hon ställer alltid upp, i vått och torrt. tack gumman!

you make it real for me

jag orkar inte med kärlek längre



kärlek?

ja vad är egentligen kärlek?
kärleken har nog olika betydelse för oss alla för alla är vi olika och alla behöver vi olika mycket kärlek. som tillexempel, det finns killar som verkligen ger allt till sin flickvän. all sin kärlek, all sin fritid och alla vackra ord. sedan finns det killar som inte bryr sig det minsta om hur mycket de träffas. och likaså tjejer. men det är sådana saker som gör alla unika. det finns tjejer som vill ha en kille som bryr sig om exakt allt hon gör och allt det dära.. samtidigt som man frågar en annan tjej som svarar, "det är riktigt jobbigt att inte ha någon fritid alls".
ja, så hur ska man förklara kärlek egentligen?
för mig är kärleken den underbaraste känslan som finns. men när kärleken verkligen är på botten så vill man bara försvinna liksom bara krypa ut ur sitt eget skinn. men det gäller verkligen att kunna ta den smällen. för ju mer man är med om. ju starkare blir man och ju bättre mår man tillslut. det är alltid tufft när man befinner sig på botten, men man ska alltid sträva sig upp mot toppen.
just nu har jag ingen pojkvän. men jag har världens bästa vänner. dom ställer alltid upp för mig och jag avgudar dom något sjukt. att bara kunna få prata med en person som man vet tycker om en känns så underbart. eller bara att man en kväll kan gå ut och träffas, istället för att bara sitta inne och vara ledsen. alla dessa småsaker har alltid en stor betydelse för mig. och jag blir alltid lika rörd av att tänka på alla fina stunder jag delar med de människor som finns runt omkring mig.
var tacksam för varje liten stund i livet, det är du som tjänar på det i slutändan




under täcket fäller jag tårar


dra mig tillbaks i tiden? vill vara just vid det tillfället på bilden. värmen, skratten, kvällarna och badandet! men när jag tänker på att dra tillbaka tiden är det en hel del jag verkligen vill ångra som jag gjort och saker som jag velat göra som är ogjorda. tänk egentligen hur mycket man ångrar och ångrar och aldrig får göra om eller göra tillrätta? man gör ett misstag och sedan får man leva med det resten av livet.
just nu saknar jag andreas goda te, för min hals tar kål på mig.. godnatt

because i know that i don't belong here

godmiddag, sitter och försöker göra om min blogg. men som ni ser får jag inte headern att bli bra. kan ju inte mer än erkänna att jag inte är bra på att göra om min blogg längre.. sitter förtillfället och lyssnar på jätte bra musik, lugn och fin! ska dra och sola med amanda snart, mysigt. hoppas kvällen erbjuds med massa mys.
vi hörs sen, puss

sanningen svider

sitter och pratar med min kära vän jakob och nu har jag dåligt samvete som bara den! pratade om skolan och annat skoj. och då började han säga saker som att "alisa, pluggar du inte nu kommer du inte åka med i en ambulans om kanske 10år". det var riktigt hemskt att höra. men jag tackar jakob för det, eftersom nu insåg jag verkligen vad pluggande gör!
OMVÅRDNADSPROGRAMMET - AMBULANS OCH AKUTSJUKVÅRD!

frida nielsen ♥


en sak ska du veta, jag är otroligt glad över den vänskap jag och du har skapat!
var med frida innan idag, roligt som vanligt. i morgon är det traktor pulling eller vad det heter. första plats till oss? ohjaa! försökt att göra om min blogg lite smått. men insåg precis att jag inte är den grymmaste på det längre..
nu ska jag sjunga vidare på mina grymma låtar och sedan sova, puss

i had to find you, tell you i need you

min morgon började mindre bra idag. mamma kom in och allmänt skrek "när börjar du skolan?!" när jag väl insåg att jag missat buss & tåg och även min lektion blev jag sur. låg och surade i cirka en timme. tog mig i kragen, satte på tvn och zappade mellan kanalerna. 
gjorde sedan ett minispa härhemma. ansiktsmask, hårinpackning och bubbelbad. jätte mysigt och skönt!
nu ska jag dra ut och träffa bruden på bilden och äta något gott, puss 


i had to find you, tell you i need you

i morgon blir det nya tag

RSS 2.0